عیسی خادمی رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان مازندران گفت: بیش از ۲ میلیون و ۴۰۷ هزار مسافر از ابتدای امسال تا پایان مهر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران جا به جا شدند.
او افزود: این میزان جابجایی مسافر در قالب ۵۵۴ هزار و ۲۲۲ سفر انجام که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۲ درصدی سفر هستیم.
خادمی گفت: سیاست این اداره کل، جابجایی ایمن و آسان مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکتها و ناوگان عمومی انجام میشود.
او افزود: فعالیت غیر مجاز سایتها و اپلیکیشنهای اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تبسی و... در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است، لذا توصیه میگردد هموطنان از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیتهای فراوانی همچون امنیت سفر، رانندگان حرفهای، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند، ایمنی سفر و رانندگان حرفهای و... هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی استفاده نمایند.
خادمی گفت: در بخش جابجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است، به گونهای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت در بستر وب به مسافرین ارائه میگردد و لزوم ارتقای ارائه خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت دراین بخش است.
رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان گفت: در سیستم حملونقل زمینی، شرکتهای مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران مسئولیت دارند و موظف به رعایت قوانین و مقررات حمل و نقل هستند.
خادمی اافزود: در مازندران ۲۲۱ شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت دارند و مسافران میتوانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از شرکتها و پایانههای مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر بین شهری را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرارگیرد و درصورت لزوم درکمیسیونهای مربوط به تخلف شرکت، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.